dimecres, 8 de desembre del 2010

TRADICIONS

Des del moment en que naixem i sense saber-ho ens veiem envoltats d'un seguit de tradicions que ens envolten; tradicions familiars, tradicions culturals, tradicions religioses,... algunes venen de lluny, les altres son relativament noves i algunes encara estan per venir.
Amb els anys algunes tradicions s'acaben arrelant tant a la nostra vida que ens sembla difícil viure sense elles, altres simplement es fan perquè toquen... algunes es van perdent en l'oblit i d'altres creen conflictes... perquè arriba un punt que lo tradicional, lo cultural i lo religiós es confon tan que no se sap on acaba un i on comença l'altra i és aquí on comencen els conflictes.
Cada vegada més la gent es qüestiona si hi ha tradicions que han de seguir o no, però qui ho ha de decidir?

Tot això m'ha vingut en ment desprès d’haver passat un dia a Montserrat, lloc de pelegrinatge per molta gent i de gran importància religiosa; on la Moreneta (l'única mare de Déu negra, que jo sàpiga) és la gran relíquia del santuari.
El fet és que feia uns 10 anys que no hi anava i desprès d'arribar-hi i haver caminat durant més de 4 hores vaig pensar que no podia marxar d’allà sense visitar la Moreneta, al cap i a la fi era TRADICIÓ! Així que sense pensar-ho més ens vam dirigir cap al santuari i ens vam plantar davant la Moreneta; segons tinc entès la gent li demana coses i li acaricia la bola que porta a la mà; no volia ser menys així que m’hi vaig posar al davant i vaig seguir la TRADICIÓ. He de dir que just el moment de fer-ho un estrany remordiment em va recórrer el cos (és correcte el que faig? És ètic?)  Va ser molt curt de seguida em vaig dir: quin mal té desitjar? és igual que li demani a una Verge, a un estel fugaç o tirant una moneda a un pou, el que importa realment és que el sol fet de fer-ho et crea esperança.




Ja per acabar de rematar-ho ens va ser impossible marxar d’allà sense encendre un ciri, i amb això vull acabar la meva “reflexió”; el que realment importa és que la gent, pel sol fet de posar un ciri o demanar un desig a la Moreneta, moltes vegades està fent un gran gest, moltes persones pensen en gent a la que estimen i els hi desitgen el millor. És bonic veure tots els ciris encesos i pensar quants somnis, quans sentiments s’alberguen en cada ciri... penso que en aquest cas la tradició passa per sobre la religió i fa que per un moment tots siguem més persones...

3 comentaris:

  1. Ciao wapa! Molt maca la teva reflexio! MI PIACE!
    Si hi penso però... quines ganes caminar tantes hores!!!Tot i que també pots dir que és un esport! Nena ha sigut un dia molt complert!

    baci

    ResponElimina
  2. Ciaaao! merci Mai! la veritat es que tinc els bessons super carregats! Però va estar molt bé, feia temps que hi volia anar i no ho tenim gens lluny!

    apali, vagi bene! ;)

    ResponElimina
  3. Maku maku!!! me piace molto!! tot i que vam quedar rebentats de tant caminar!!! va ser una bona experiencia!! ho has reflexat mollt bé!!
    un pto!!

    ResponElimina